Na jakie opłaty KRS należy się przygotować podczas likwidacji?
Kolejne z pytań, które pojawiło się w ostatnim czasie. Zastanawiacie się czy w związku z likwidacją opłaty są inne niż w porzypadku spółki, która tej likwidacji nie planuje. Poza tym zastanawia Was to czy zmiany od 1 lipca 2021 r. spowodowały również zmianę w opłatach.
Opłaty KRS podczas likwidacji
Od 1 lipca 2021 r. funkcjonuje elektroniczny KRS, a więc wszelkie wnioski i pisma składacie do KRS wyłącznie poprzez Portal Rejestrów Sądowych w zakładce e-formularze KRS. W zakresie opłat nic się nie zmieniło. Zatem za wniosek o wpis zmian w KRS bez względu na ilość zmian, w tym wniosek o wpis otwarcia likwidacji płacicie łącznie 350 zł tj. 250 zł opłata sądowa i 100 zł opłata za publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (MSiG). Za złożenie dokumentów do akt KRS 40 zł. Z kolei za wykreślenie spółki z KRS po zakończeniu likwidacji 400 zł zł tj. 300 zł opłata sądowa i 100 zł za publikację w MSiG.
Jeśli spółka z o.o. została założona w S24 to nadal możecie korzystać z S24. Za wpis zmian w KRS, w tym otwarcie likwidacji zapłacicie łącznie 300 zł. Za pośrednictwem S24 nie wykreślicie spółki z KRS po zakończeniu likwidacji.
**********************************************
Jeśli poszukujecie wzorów dokumentów i checklist dla spółki z o.o. to zapraszam Was do sklepu z ebookami. Znajdziecie tam również Checklistę wykreślenie spółki z o.o. z KRS po zakończeniu likwidacji ze wzorami dokumentów
#autopromocja #produktwłasny
Zapraszam Was do zapoznania się z poprzednimi wpisami:
Księga protokołów w czasie likwidacji
Spółka z o.o. w likwidacji stroną umowy
Zgoda likwidatora na powołanie
Czy wspólnik może być likwidatorem?
Zapraszam również na drugiego bloga o spółce z o.o. Zarząd w spółce z o.o.
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Dzień dobry, czy zgłaszając otwarcie likwidacji sp zoo przez pas składam tez opłatę za ogłoszenie w MSiG? Czy place jedynie opłatę sądową, a wniosek o ogłoszenie składam samodzielnie po zgłoszeniu otwarcia w krs? Sądziłam, że ogłoszenie do MSiG muszę sama zrobić, wysyłając wniosek, opłatę od znaków i treść ogłoszenia na maila ms.gov.pl…a teraz mam wątpliwość, skoro przy wniosku o zmianę w KRs składam opłatę 100 zł za ogłoszenie w MSiG. Czy mogłaby Pani rozwiać moje wątpliwości?